Işın izleme, GPU'lar gelişmiş olmasına rağmen hala en zorlu grafik işleme tekniklerinden biridir. Farklı malzemelerin yansımalarına, kırılmalarına ve  fiziksel özelliklerine göre son piksel renklerini hesaplamak, çok fazla bilgi işlem gücü gerektirir. DLSS 3.5, ekrandaki her piksel için ışın izleme hesaplamaları yapmak yerine  boşlukları doldurmak için yapay zekayı (piksel başına birden fazla ışın) kullanır. Bu teknolojinin arkasındaki isim NVIDIA, buna "Ray Reconstruction" adını veriyor. 
Işın izleme efektlerine sahip çoğu oyun, genel kaliteyi artırmak için zaten bir gürültü azaltma tekniği kullanıyor. Ancak görüntü ölçeklendirmenin derin öğrenmeden faydalanması gibi, gürültü giderme de aynı şekilde fayda sağlar. NVIDIA, Ray Reconstruction'ın farklı ışın izleme efektlerini tanıyacak şekilde eğitildiğini ve en iyi sonuçlar için hem zamansal hem de uzaysal pikselleri kullandığını söylüyor.  


DLSS 3.5 ile "standart" görüntüleri karşılaştırın ve  Ray Reconstruction adlı yeni teknolojinin neler sunabileceğini görün. Portal RTX'in geliştirilmiş grafikleri ise daha az bulanıklığa ve çok daha yumuşak geçişlere sahip görünüyor. 
Cyberpunk 2077'de ayrıca RT Overdrive ile çalışan bazı önemli iyileştirmeler var. İlk olarak, daha az noktayla kalite artar. Araçtaki veya caddedeki su birikintileri daha net yansıtılır. DLSS 3.5 ile, kirli metinler lekeliyken ve hızlı yeniden yapılandırma etkinleştirilmeden okunamazken, harfleri kolayca seçebilirsiniz. Son olarak arabanın farları çit gibi  uzaktaki nesneleri aydınlatır. Bu da daha gerçekçi ve  kaliteli bir radyo yayınının sağlandığını göstermektedir. NVIDIA ayrıca Cyberpunk 2077'de orijinal (DLSS kapalı), güncellenmiş DLSS 2 (Süper Çözünürlük), DLSS 3 (Süper Çözünürlük Çerçeve Üretimi) ve DLSS 3.5 (Süper Çözünürlük Çerçeve Üretimi Ray Yeniden Yapılanması) arasında kaba bir karşılaştırma da sağladı. 2077 genellikle nispeten karmaşık dimmerlere sahiptir ve DLSS 3.5 bunların yerini alarak daha iyi performans ve daha iyi ışık kalitesi sağlar. 


 

DLSS 3.5'in oyun dışı bir örneği olarak NVIDIA, Hızlı Yeniden Yapılanma'dan ve  tam ışın izleme önizleme modunda normal şekilde çalışan bir D5 görüntüsünden bahsetti. Soldaki önizleme düzensiz ve sivilceli görünüyor. DLSS 3.5 ise çok daha hızlı ve kaliteli bir sonuç sağlıyor. Süper çözünürlük, kare oluşturma ve ışın yeniden yapılandırmasını birleştiren DLSS 3.5, Cyberpunk 2077'nin kare hızını orijinal K DLSS kapalı işlemeyle karşılaştırıldığında toplam beş kat artırır. 
Öte yandan çoklu ışın izleme etkisine sahip oyunlarda birden fazla baskılayıcının yerini tek bir ışın yeniden yapılandırma sinir ağının alabileceği gözlemlenmiştir. Bu durumlarda ışın yeniden yapılandırması da performansı artırabilir. Daha az yoğun ışın izleme ve daha az bastırıcı bulunan oyunlarda, ışın yeniden yapılandırması görüntü kalitesini artırır ancak performansta küçük düşüşler olabilir.  


GeForce RTX 000 ekran kartı kullanıcıları süper çözünürlük, çerçeve oluşturma ve ışın kurtarma teknolojilerini bir arada kullanabiliyor. RTX 3000 ve RTX 2000 sahipleri yalnızca Süper Çözünürlük ve Işın Yeniden Yapılanmasının avantajlarından yararlanabilir. 
Ray Reconstruction, geliştiricilerin ışın izlemeli oyunlarının görüntü kalitesini iyileştirmek için kullanabileceği yeni bir özelliktir ve DLSS 3.5'in bir parçası olarak mevcuttur. DLSS 3.5 (rasterizasyon) standart oyunları aynı zamanda en son Süper Çözünürlük ve DLAA güncellemelerini de içerir. Ancak ışın izleme etkilerinin olmaması nedeniyle ışın yeniden yapılandırmasından yararlanamaz.